Zo, en dat was week 1 - Reisverslag uit Manly, Australië van Lizan Rooij - WaarBenJij.nu Zo, en dat was week 1 - Reisverslag uit Manly, Australië van Lizan Rooij - WaarBenJij.nu

Zo, en dat was week 1

Door: Lizan van Rooij

Blijf op de hoogte en volg Lizan

23 Augustus 2016 | Australië, Manly

Hee people aan de andere kant van de wereld!

De eerste week van huis zit er voor mij alweer op. Het was een week met verschillende stemmingen, emoties en uitjes. Het was een zware week, het was een leuke week en het was een week waarin ik heel veel heb kunnen zien van Manly (mijn verblijfplaats) en Sydney.

Ik weet eigenlijk niet eens waar ik moet beginnen...

Oké, vrijdag. Vrijdag ben ik naar Sydney zelf gegaan. Hier moet ik met een boot (de Ferry) naartoe. Dit duurt ongeveer een half uurtje. In Sydney ben ik natuurlijk naar het Opera House en de Harbour Bridge gegaan, maar deze kun je niet over het hoofd zien, want je ziet ze al vanuit de Ferry. In Sydney heb ik een boot gepakt en ben ik naar Walvissen wezen kijken. Ze hadden die dag niet zo'n zin om boven water te komen, omdat het best hard waaide en ook niet zo warm was. Misschien nog maar een keertje doen dan ;).

Zaterdag ben ik in Manly rond gaan kijken. Ik ben gaan wandelen door een park en langs de golfbaan richting mijn stageplek. Ook heb ik die dag mijn kamer een beetje eigen gemaakt door foto's op te hangen van het gezin en vriendinnen. Dit was een tip van Yvonne.

Zondag was de dag dat ik Nederlands kon praten! Want toen ben ik samen met Silvie en een ander Nederlands meisje naar Bondi Beach gegaan. Hier hadden we onze ervaringen van de eerste dagen gedeeld en samen de dag doorgebracht. Dat was een erg leuke dag :).

Stilletjes aan begint het nu wel een beetje meer te wennen hier. Het blijft lastig, vooral omdat het tijdsverschil toch wel enorm groot is en het daardoor moeilijk is om met mensen thuis te kunnen praten op momenten dat je het nodig hebt. Maar het went, ik heb de juiste momenten al een beetje in de gaten. Dus als je behoefte hebt om met me te praten, geef me een seintje en ik zal proberen tijd te maken ;).

Gisteren was mijn eerste stagedag. Dat is natuurlijk waarvoor ik naar Australië ben gekomen, dus dat mag ik niet overslaan in mijn verslag. Ze zijn hier zo gastvrij dat ik me meteen op mijn gemak voelde. Echt, de mensen hier, het is niet te omschrijven hoe liefdevol ze zijn. Net als de eigenaresse van het hostel, het is echt een schat van een mens.
Maar mijn eerste stagedag was me dus goed bevallen. Echter kon ik er nog niet achter komen wat ze nu eigenlijk van mij verwachten, maar dat komt de komende dagen nog wel.

Vandaag heb ik al met een leuk project mee mogen draaien samen met een collega, dus dat was een erg leerzame dag.

Ik heb nu ook wat foto's toegevoegd op deze pagina.
Ik vind het trouwens heel leuk om jullie reacties te lezen. Ik kan er niet altijd op reageren, maar dan bij deze: Ik lees ze echt!

Ohja en nog iets. Dit moet ik niet vergeten. Het is koud hier haha. Misschien wel interessant voor jullie om te weten: om 18:00 uur is het hier pikkedonker en de temperaturen liggen dan onder de 15 graden. Dus hopelijk wordt het snel warmer, want momenteel heb ik truien te kort...

Succes allemaal daar in Nederland. Houd alles een beetje hetzelfde voor als ik terugkom hè en tot mijn volgende verslagje !! DOEEII

  • 23 Augustus 2016 - 11:52

    Opa Piet:

    Dag lizan, fijn dit te lezen dat je al een beetje ingeburgerd bent en dat het al goed gaat na de eerste week.
    Dat gaat je lukken dat is mijn overtuiging en met heel veel groetjes van oma An en opa Piet.

  • 23 Augustus 2016 - 12:32

    Janine Aarts:

    Lizan, leuk verslag. Komt helemaal goed met jou!
    Groetjes Familie Aarts Bl. 5

  • 23 Augustus 2016 - 14:10

    Tiny:

    Hoi Lizan,
    Fijn om te lezen dat je je al aardig thuis begint te voelen in de wereldstad Sydney! Ik ben benieuwd wat je op je stage allemaal gaat leren. En ook welke leuke mensen je nog allemaal leert kennen. Laat je verrassen!
    Heel veel plezier!
    Groetjes, Tiny

  • 23 Augustus 2016 - 14:27

    Marja:

    Hee Lizan,
    Wat heb je het mooi onder woorden gebracht, je kunt zo een boek gaan schrijven!
    XXX mama

  • 23 Augustus 2016 - 21:50

    Lia:

    Hoi Lizan,
    Wat leuk dat je ons mee laat genieten van jouw belevenissen, helemaal aan de andere kant van de aardbol. Nog even en dan gaat voor jou de lente beginnen. Zodra wij de truien nodig hebben gaan ze bij jou uit. Fijn dat je eerste ervaringen op de stage al positief zijn. Het gaat jou zeker lukken daar. We wensen jou een mooie tijd waarin je veel nieuwe indrukken kunt opdoen en verwerken. Groetjes!

  • 24 Augustus 2016 - 10:52

    José:

    Hoi Lizan,
    Prachtige foto's erg leuk om je te volgen. Fijn dat je erg warm en welkom bent ontvangen. Het is er echt prachtig en top dat je kamer maar 5 min. van het strand is:-). Het ziet er al knus uit op je kamer! Goed dat je ondernemend op pad bent gegaan, op deze manier maak je de plek het eerst eigen.
    Groetjes, José X

  • 24 Augustus 2016 - 12:17

    Helmie:

    Hey buurmeisje,

    Wat leuk dat je met Silvie hebt afgesproken. Allebei ver van huis, maar daar weer 'dicht' bij elkaar.
    Mooie foto's, komt wel goed met jou. (Ga je het opera house ook nog van binnen bekijken, ziet er schitterend uit)

    Tot het volgende verslag... Wij genieten hier nog even van de zon ;-)

    groetjes,
    Helmie

  • 25 Augustus 2016 - 15:22

    Heidy:

    Hoi Lizan!

    Leuk om te lezen, en leuk om foto's te kijken!

    groetjes,
    Heidy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lizan

Met mijn reisdagboek wil ik jullie graag op de hoogte houden van mijn stage in Australië.

Actief sinds 18 Aug. 2016
Verslag gelezen: 719
Totaal aantal bezoekers 10924

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2016 - 19 December 2016

Stage in Australië

Landen bezocht: