Al ruim 2 weken hier :) - Reisverslag uit Manly, Australië van Lizan Rooij - WaarBenJij.nu Al ruim 2 weken hier :) - Reisverslag uit Manly, Australië van Lizan Rooij - WaarBenJij.nu

Al ruim 2 weken hier :)

Door: Lizan van Rooij

Blijf op de hoogte en volg Lizan

03 September 2016 | Australië, Manly

Hallo allemaal!

Het is al weer eventjes geleden dat jullie iets van me gehoord hebben, daarom maar weer eens een verslagje.

Mijn tweede stageweek zit er alweer op. Wat gaat de tijd nu toch opeens snel. Afgelopen week heb ik mijn stageopdracht te horen gekregen. Wauw, wat een verschrikkelijk moeilijk iets. Haast onmogelijk, maar maak er maar iets moois van. Dat is wat ze hier op het bedrijf zeggen. Ik kan helaas niet zoveel vertellen over wat de opdracht precies inhoudt, want dat is beroepsgeheim. Maar, ik weet dat jullie nieuwsgierig zijn, dus een beetje vertellen mag wel toch!? ;)

Het is een opdracht gebaseerd op zuivelproducten. Van deze producten moet het suiker gehalte verlaagd worden, maar dit mag alleen door gebruik te maken van natuurlijke ingrediënten. Dat wordt een flinke uitdaging, maar het is wel heel erg interessant!

Ja, wat heb ik verder nog meegemaakt… Uhm…

Vorig weekend (26-28 augustus) heb ik veel tijd doorgebracht met drie mensen uit het hostel. Mijn Duitse kamergenootje, een Duitse en een Braziliaanse jongen. Vrijdagavond hadden we samen wat gedronken en zondag waren we samen wezen eten bij de Thai. Dat was mijn eerste keer uiteten hier in Australië en het was me goed bevallen. Het was erg gezellig met hun.

Zaterdag was ik naar Freshwater gelopen, dit is een ander strand in de buurt van Manly. Daarna ben ik samen met mijn Duitse kamergenootje naar Shelly beach gegaan. Dit is weer een ander strand, aan de andere kant van Manly.

Woensdagavond zag ik op Facebook een bericht voorbijkomen in een van de groepen van Sydney waar ik in zit. Het was een bericht van twee jongeren die dit weekend naar Royal National Park willen gaan en mensen zochten die met hen mee wilden. Dat is blijkbaar iets wat je hier gezien moet hebben in Australië. Ik dacht, laat ik eens gek doen en hierop reageren dat ik graag met ze mee wil. Dus ik contact gezocht met die jongen en we raakten aan de praat. Wat blijkt nu, deze twee Nederlanders zijn ook voor hun stage in Australië. En sterker nog, ze studeren ook voedingsmiddelentechnologie!! Hoe toevallig!! Dus aanstaande zondag staat er een uitstapje met hen te wachten.

Ik spring van de ene dag naar de andere, want ja ik wil nog iets vertellen over vrijdag 2 september. De lente is hier begonnen!! Donderdag toen ik naar huis ging van stage werd me verteld dat ik geen lunch mee mag nemen de dag erna, dus dit heb ik ook niet gedaan. We gingen lunchen in een Italiaans restaurant met de collega’s van het laboratorium van mijn stagebedrijf. We hadden veel gegeten… heel veel… maar het was heel gezellig.

Vrijdagavond hebben mijn kamergenootje en ik wat gedronken met de mensen van het hostel en zijn daarna met z’n allen op stap gegaan hier in Manly.

Komende maandag start er een andere stagiaire bij Firmenich. Dit is een studiegenootje van mij :).

Dit was het weer even vanuit mijn kant. Er staat nog van alles te gebeuren dit weekend, dus binnenkort weer een verslagje.

Fijn weekend allemaal!! En genieten jullie ook nog maar van het zomerse weer daar in Nederland.

Kusjes, Lizan

  • 03 September 2016 - 08:16

    Els:

    Hoi Lizan,

    Fijn om te horen dat het goed gaat. Geniet van alle mooie dingen die op je pad komen, want de tijd vliegt.

    Gr. Els

  • 03 September 2016 - 16:53

    Ton:

    Wat heb je toch weer een mooi verhaaltje geschreven.Ik hoop voor jouw dat het zondag een leuke dag wordt.Wat de stageopdracht betreft, daar sla jij je ook wel door heen.Veel succes met alles.

    Groetjes, Ton

  • 04 September 2016 - 11:53

    José:

    Hoi Lizan,

    fijn voor je nu alles op zijn plek valt en je bij de mensen in de buurt bent van je eigen Nederland:).
    Zo te zien gaat het allemaal lekker, vergeet zeker niet te genieten van het mooie land en de dingen die er te beleven zijn...de tijd vliegt om, de kans doet zich maar 1 keer voor X

    Succes en veel wijsheid en plezier gewenst.

    Groetjes,
    José.

  • 07 September 2016 - 18:45

    Marjan:

    Hoi lizan ff een berichtje uit asten,
    we krijgen zo een hele goeie indruk van jou tijd daar.
    wat de stageopdracht betreft een hele uitdaging maar dat gaat jou lukken.
    fijn dat je ook de omgeving aan t verkennen bent en ook nog leuke mensen leert kennen.
    wij zouden zeggen geniet ervan

  • 08 September 2016 - 14:08

    Frans:

    Hoi Lizan,

    Zo te lezen gaat het allemaal heel goed, daar in Australie.
    Leuk om zo af en toe een verhaaltje van jou te kunnen lezen, zodat we ook in Heusden op de hoogte blijven.
    Heel veel succes met je stage opdracht en geniet van de tijd in Australie.
    Maar dat laatste komt al helemaal goed, zoals we in je verslagen kunnen lezen.

    Gr.
    Angelique en Frans

  • 10 September 2016 - 14:19

    Lizan Van Rooij:

    Hee allemaal!

    Bedankt voor jullie leuke en lieve berichtjes!
    Morgen komt er weer een nieuw verslagje bij :)
    Tot morgen!

    Kusjes Lizan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lizan

Met mijn reisdagboek wil ik jullie graag op de hoogte houden van mijn stage in Australië.

Actief sinds 18 Aug. 2016
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 10931

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2016 - 19 December 2016

Stage in Australië

Landen bezocht: