De eerste helft is voorbij gevlogen - Reisverslag uit Manly, Australië van Lizan Rooij - WaarBenJij.nu De eerste helft is voorbij gevlogen - Reisverslag uit Manly, Australië van Lizan Rooij - WaarBenJij.nu

De eerste helft is voorbij gevlogen

Door: Lizan van Rooij

Blijf op de hoogte en volg Lizan

21 Oktober 2016 | Australië, Manly

Hoi hoi,

De helft van mijn tijd hier in Australië zit er alweer op. Nu besef ik pas hoe snel de tijd eigenlijk kan gaan en hoeveel mensen mijn verhalen lezen. Super leuk dat jullie me op deze manier allemaal volgen!

2 Weken geleden heb ik mijn laatste verslag geplaatst hier op deze site en ik hoorde dat sommige al in spanning afwachten tot het volgende verslag, dus hier is hij dan!

Er is ook niet zo heel veel gebeurd de afgelopen tijd hier, het weer zat niet zo mee en heb drukke stageweken gehad, dus dat verklaard het wel een beetje.
Ik heb natuurlijk wel iets gedaan en dat wil ik graag met jullie delen.

Op zondag 9 oktober hadden we een bbq georganiseerd voor Nederlandse mensen hier in Australië. Dit was een bbq op een heel erg mooi strand en uiteindelijk waren we met zo'n 15 jonge Nederlanders. Het was een zeer geslaagde bbq, het was lekker en erg gezellig.

De week erop verliep rustig. Alles ging zijn gangetje op stage en we hebben twee trainingen gehad binnen het bedrijf die erg interessant waren en waar we veel geleerd hebben. Heel erg leuk om zo meer te weten te komen over het bedrijf en dat je ook ziet dat niet alleen stagiaires nog iets kunnen leren, maar ook de andere collega's.

Het weekend erop ben ik weer afgereisd naar de andere kant van Sydney, namelijk naar Menno en Linde. Want op zaterdag 15 oktober gingen we de Royal Coast Track afmaken waar ik al eerder aan begonnen was. Dit deden we samen met een andere Nederlandse jongen. Op deze route van weer ongeveer 25 km lag de Eagle Rock en de Figure 8 Pool. De Eagle Rock is een rots in de vorm van een Arend en de Figure 8 Pool is een natuurlijk gat in de rotsen in de vorm van een acht. Heel erg leuk om te zien en ook heerlijk om een plons in te maken na een lange, zware wandeling op een heerlijk warme dag.

Zondag was het nog steeds erg mooi weer en wat kun je dan beter doen dan naar de zee gaan aangezien je daar maar 3 minuten lopen vandaan woont.

Afgelopen week was het weer een drukke stageweek en de tijd voor het project begint te dringen. Hopelijk lukt het om alles binnen de tijd af te ronden.

Ook heb ik weer hele leuke post gekregen vanuit Nederland! Mijn bureau begint steeds voller te raken met kaarten, heel erg leuk.

Nou, dit was weer alles wat ik heb meegemaakt, niet zo heel veel, maar zeker wel de moeite waard. De foto's bij het verslag zeggen waarschijnlijk genoeg.

Even een update: over 59 dagen ben ik alweer in Nederland! Wat vliegt de tijd toch ineens.

Heel veel kusjes en een dikke knuffel van Lizan

  • 21 Oktober 2016 - 10:49

    Opa Piet:

    Dag Lizan,
    Het is toch geweldig, "Wat een stage" als wij dat zo lezen en zien op de foto's, kunnen wij ons wel voorstellen dat dagen snel verlopen, met groetjes Oma An en opa Piet

  • 21 Oktober 2016 - 13:00

    Marja:

    Hee Lizan,
    Dat is toch genieten om jou mooi geschreven verhaal weer te mogen lezen!!!
    Goed bezig Lizan!
    xxx mama

  • 21 Oktober 2016 - 15:36

    Yvonne:

    Hoi Lizan,

    Al weer op de helft, wat gaat de tijd snel, ook hier hoor het is al herfst heerlijk.
    Je hebt weer een mooie verslag geschreven met hele mooie foto's erbij. Fijn om te lezen dat het zo goed gaat met jou. succes met je stage.....

    Groetjes, Yvonne

  • 21 Oktober 2016 - 20:40

    Lia:

    Ha Lizan,
    Dat ziet er goed uit, op de foto!
    Fijn dat alles goed verloopt en dat je lekker kunt genieten van de tijd daar.
    Veel plezier verder en succes met je stage.
    Groetjes, Lia

  • 22 Oktober 2016 - 10:25

    Els:

    Hoi Lizan

    Fijn om te lezen dat het goed gaat. En leuk dat je daar zoveel Nederlanders tegen komt, waar je daar ook contact mee hebt. Zo vormt het natuurlijk ook weer een extra mooie groep waar je daarna misschien ook nog contact mee houdt. Geniet nog maar even want die dagen daar zijn zo voorbij.

    Gr. Els

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lizan

Met mijn reisdagboek wil ik jullie graag op de hoogte houden van mijn stage in Australië.

Actief sinds 18 Aug. 2016
Verslag gelezen: 412
Totaal aantal bezoekers 10923

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2016 - 19 December 2016

Stage in Australië

Landen bezocht: